top of page
  • Szerző képeDristi

Nézd az élet napos oldalát!

Hogyan éltem túl közel 4 hónap karantént?



Egy bulvár témájú cikk tuti valami ilyesmi, hatásvadász címet kapna. :D Nem akarom elbagatellizálni a jelen helyzetet, de mindenképpen próbálom meglátni a derűs oldalát. Igaz, teljesen más ez a mostani, de nekem mégis nagyon erős hasonlóságot mutat a tavalyi balesetem következtében kialakult állapottal. Lehet páran emlékeztek arra a posztra, amit valahogy így kezdtem: „Amikor a túlnál is jobban túlpörgeted magad…” Páran már akkor is hülyének néztek, amikor megkérdezték, hogy viselem, és azt válaszoltam, hogy egy kicsit örülök neki. Sőt… Büntetlenül heverészhetek naphosszat felváltva a napon és a hűvösben, napközben megnézhetem egy sorozat egész évadját, vagy annyit olvashatok, amennyitől még nem folyik ki a szemem. :D Viccet félretéve. Durván túlhajtottam magam, és ha nem jön egy ilyen „kis” figyelmeztetés, akkor tuti belülről mentem volna tönkre, valami stressz által kialakult betegség hatására. Csak hogy tisztábban lássuk, hogy jön ki a majdnem 4 hónap. 2019. július 3-án történt a baleset. Unhappy triad, avagy keresztszalag, oldalszalag és meniszkusz szakadás. Egy hétig bokától combig be voltam gipszelve. Ez azt jelentette, hogy a nappaliból legfeljebb a fürdőszobába mentem ki. Utána levették a gipszet, kaptam egy rögzítőt, de akkorára bedagadt a térdem, mint egy egészséges, érett sárgadinnye, és nem tudtam behajlítani. Ergo, ugyanúgy fekvés, mankózás. Tényleg csak akkor álltam fel, amikor nagyon muszáj volt, mert elviselhetetlen volt a vízszintből függőlegesbe emelkedés lüktető fájdalma. Szóval így telt a július. Augusztus 2-án volt az első műtét. Ez után megint kb. egy hét fekvés, és csak végszükség esetén fürdőszoba. És így telt az augusztus. Otthon. Egyedül esélytelen volt, hogy elhagyjam a házat, vagy az udvart. Szeptember elejére jöttem helyre annyira, hogy már tudtam egyedül vezetni. Szóval két hónapra fellélegezhettem. Ugyanis október 28-án jött a második műtét. A novembert szintén otthon töltöttem. És nagyjából decemberben kezdtem el megint egyedül járkálni. De inkább még nagyrészt otthon maradós volt az a hónap is.



És akkor itt a 2020, amikor már az egész világ rohangál, mint a mérgezett egér. Mindenki kapkodja a fejét, nincs idő semmire és senkire, főleg nem magunkra. Jön egy kis betegség, valahogy mindig előjön újra a derékfájás, vagy sehogy nem sikerül kigyógyulni a megfázásból, felfázásból. Mindenki folyamatosan fáradt, enervált, nincs elég kávé és energiaital, ami felpörgethetne, de aludni meg ugye nincs idő. És akkor puff. Kaptunk egy jó kis világjárványt… Mindenki máshogyan áll a dolgokhoz, más életkörülmények között, családi állapotban vagyunk, így hangsúlyozom, hogy ez kizárólag az én személyes véleményem és tapasztalatom. Nem kell osztani, nem kell megfogadni. Csak egy kis érdekesség, amit azért fogalmazok most meg, mert az én tavalyi „karanténom” alatt nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam arról, hogy milyen jól bírom, milyen jól kezelem a dolgot, így hátha most ebben a helyzetben más is, akinek szintén otthon kell maradnia, tud belőle meríteni, töltekezni.


 

(Hallgasd is meg, fütyülj és énekeld minél hangosabban!)

Mit lehet tenni ilyen helyzetben?


ELFOGADNI.

Mert, tenni ellene nem tudsz. Ha mérgelődsz, csak ráteszel még egy lapáttal. Ha elfogadod és alkalmazkodsz hozzá, azzal nagyon sokat segítesz magadnak és a környezetednek is. Adj egy-két napot az önsajnálatnak és a letargiának. Nem kell ezt sem elnyomni magadban. Sírd ki nyugodtan a félelmeidet, az aggodalmaidat. Aztán pár nap depresszió, sírás, csokizabálás és nem-fürdés után szedd össze magad. Fürödj meg, moss hajat, a pizsi helyett vegyél fel nyugodtan valami igényesebb, de szigorúan kényelmes ruhát.



2. Újratervezés Ha megfürödtél, rendbe szedted magad, főzz egy teát, kávét, vagy dobj össze valami fancy smoothie-t. Akár jöhet valami inspiráló háttérzene is. Vegyél elő egy füzetet, vagy a gépen nyiss meg egy doksit és szedd össze kicsit a gondolataidat, feladataidat. Miket kell megcsinálnod, miket szeretnél megcsinálni, mit engednek most a körülmények és mi az a feladat, amit régóta halogatsz és lesz most rá időd.


3. Rendszer A fentiek alapján alakíts ki valami napirendet. Ne légy nagyon szigorú magaddal. Sőt, legyél nagyon laza. Adj egy keretet a napoknak és engedd, hogy a rések maguktól kitöltődjenek. Ezt persze nagyban befolyásolja az, hogy otthonról kell-e dolgoznod, vagy csak simán otthon kell maradnod. Próbáld kézben tartani a rendelkezésre álló időt. Ne engedd, hogy szétfolyjanak a napok. Lesz idő kipihenni magad. Este nem hullafáradtan fogsz az ágyba zuhanni, így nagyon erős késztetést fogsz érezni, hogy még az éjszaka közepén is csinálj valamit. Cserébe nem reggel, hanem valamikor délelőtt fogsz felkelni, és teljesen átbillen a napi ritmusod. Lehet nem leszel annyira éhes, és elkezd kitolódni a reggeli, az ebéd. Szóval mindaz a sok pozitívum, hogy kipihentebb, nyugodtabb leszel, egy csomó áldásos hatással fog járni, de ha nem figyelsz rá, könnyen kicsúszhat a kontroll a kezed közül. Szóval maradj figyelmes és tudatos!



4. OFFLINE Szakadj le a közösségi médiáról. Amennyire csak lehet. Görgesd át egy nap egyszer, vagy kétszer, lényeg hogy minimalizáld a telefonon, gépen, tévén és legfőképp a közösségi médián tartózkodás idejét! Csak rosszabbul fogod érezni magad. Egyrészt, a vírus most kb. a 4G-n, meg a wifin keresztül is terjed. Másrészt annyira rá lehet függni, hogy csak azt veszed észre, hogy már eltelt x óra, és semmi értelmeset nem csináltál.



5. Self-care Törődj magaddal. Még ha otthon dolgoznod is kell, akkor is felszabadul az utazással és a reggeli cicomázkodással töltött idő. Minimum. Mi az, ami tölt? Mi az, amire nem szokott elég időd maradni, egy hosszú, fárasztó munkanap után? Napozz, olvass, hallgass zenét, sétálj nagyokat, vidd el a kutyádat egy sokkal hosszabb sétára, jógázz az udvaron, erkélyen, főzz finomakat, kísérletezz új ételekkel. Tölts minél több időt a természetben. Tölts minél több időt most elsősorban magaddal.




Nagyjából engem ezek a dolgok segítettek át ezen a hosszú, nehéz 4 hónapon. Maradj nyugodt, alkalmazkodj a kialakult állapothoz és fedezd fel a kreativitásod, fedezd fel, milyen magaddal lenni. Meglásd, ha ki tudod belőle hozni a legjobbat, akkor nagyon jó kis önismereti időszaknak nézhetsz elébe. ;)


Namaste Évi

123 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
LOGO MANDALÁS_vzöld-01.png
bottom of page